مشاوره و خدمات علمی پژوهشی

چاپ مقاله شما در مجلات ISI - استخراج مقاله از پایان نامه و اخذ پذیرش از ژورنال های ISI و ISC و علمی پژوهشی - ترجمه تخصصی حسابداری مالی و مدیریت، روانشناسی و ... - برای مشاوره و راهنمایی و پاسخ به سوالات دانشجویان

مشاوره و خدمات علمی پژوهشی

چاپ مقاله شما در مجلات ISI - استخراج مقاله از پایان نامه و اخذ پذیرش از ژورنال های ISI و ISC و علمی پژوهشی - ترجمه تخصصی حسابداری مالی و مدیریت، روانشناسی و ... - برای مشاوره و راهنمایی و پاسخ به سوالات دانشجویان

نکاتی در نگارش Introduction ( مقدمه ) مقاله آکادمیک

بحث زیرتنها حاوی تعدادی نکته ظریف در نگارش مقدمه یک مقاله آکادمیک است و قصد ازنگارش آن آموزش کامل نگارش مقدمه مقاله نیست. در نگارش مقدمه مقاله باید این چند نکته مورد توجه قرار گیرد:

 

 

1.    مقدمه یا اینتروداکشن مقاله باید متنی باشد که به سوالاتی نظیر این سوالات پاسخ دهد: چرا این مطالعه انجام شد؟ چرا سوال پژوهش مورد نظر دارای اهمیت بود؟ قبل از انجام این پژوهش چه دانشی نسبت به موضوع داشتیم؟ این پژوهش چگونه در افزایش دانش ما نسبت به موضوع مورد مطالعه موثر است؟

2.    درنگارش مقدمه مقاله تا می توانید از Active voice استفاده کنید . با اینحال گاهی ممکن است مجبور به استفاده از Passive voice هم باشید که ایرادی ندارد.

3.    درنگارش مقاله تا می توانید از فاعل اول شخص مفرد یا جمع ( First person ) استفاده نکنید. با اینحال ممکن است دربعضی قسمتها نیاز به این ساختار هم داشته باشید که اشکالی ندارد ولی بیش از اندازه از ساختار اول شخص استفاده نکنید.

4.    مقدمه مقاله را از موضوع جنرال شروع کنید و سپس اقدام به Narrowing down کردن موضوع کرده و درانتها نیزStatement of purpose   و Rationale را بیاورید. معمولا در مورد پژوهش انجام شده مطالب متعددی وجود دارد که بعنوان مطلب جنرال است و باید نقطه شروع نگارش خود را بر روی یکی از این نقاط جنرال قرار دهید. برای آنکه در این مسیر گیج و سردرگم نشوید و برایتان مشخص شود که بالاخره از کدام مطلب جنرال در شروع اینتروداکشن استفاده کنید بهترین روش این است که ابتدا در ذهنتان از آخر به عقب بروید. یعنی اینکه ابتدا برروی یک کاغذ اهداف اختصاصی پژوهش را بنویسید و سپس یک قدم عقب تر بروید تا Scientific context را که این اهداف اختصاصی درون آن مطرح شده است مشخص کنید. با مشخص کردن این قسمت حالا ایده خوبی می توانید داشته باشید که از کدام نقطه جنرال باید نگارش اینتروداکشن را شروع کنید.

5.    اینتروداکشن مقاله را با مشخص کردن موضوع مورد مطالعه شروع کنید. اینکار را بهتر است با استفاده از کلمات کلیدی بکاررفته در عنوان مقاله در چند جمله اول اینتروداکشن انجام دهید. این باعث می شود که شما فوکوس خود را بر روی موضوع اصلی پژوهش انجام شده از دست ندهید و پرت و پلا ننویسید.

6.    از نگارش اهداف مطالعه در انتهای اینتروداکشن فراموش نکنید. ضمنا لازم نیست ( و اصولا خیلی هم جالب نیسد ) که ازکلماتی نظیر هایپوتز و یا هایپوتز خنثی و این چیزها در این قسمت استفاده کنید چون با ذکر واضح اهداف مطالعه دراصل بطور غیرمستقیم به هایپوتز خود نیز اشاره کرده اید. درنگارش اهداف مطالعه بهتر است از زمان گذشته ساده استفاده کنید مثلا بگویید:

 The purpose of this study was to …

نظرات 2 + ارسال نظر
MY HORSE 17 فروردین 1393 ساعت 13:43

سلام وب سایت عالی داری راستی ممنون که به وبلاگم سر زدی

سلام

dorsa 14 فروردین 1393 ساعت 18:19 http://www.lanat-be-man.loxblog.com

سلام مرسی که به وبلاگم سر زدی
موفق باشی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.