مشاوره و خدمات علمی پژوهشی

چاپ مقاله شما در مجلات ISI - استخراج مقاله از پایان نامه و اخذ پذیرش از ژورنال های ISI و ISC و علمی پژوهشی - ترجمه تخصصی حسابداری مالی و مدیریت، روانشناسی و ... - برای مشاوره و راهنمایی و پاسخ به سوالات دانشجویان

مشاوره و خدمات علمی پژوهشی

چاپ مقاله شما در مجلات ISI - استخراج مقاله از پایان نامه و اخذ پذیرش از ژورنال های ISI و ISC و علمی پژوهشی - ترجمه تخصصی حسابداری مالی و مدیریت، روانشناسی و ... - برای مشاوره و راهنمایی و پاسخ به سوالات دانشجویان

وزیر نفت اولویت های پژوهشی صنعت نفت را اعلام کرد

 

وزیر نفت گفت: توجه به منابع انسانی، تقاضامحوری، رفع مشکلات و حفظ سطح تولید مهم ترین وظیفه محققان و پژوهشگران صنعت نفت است.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، آقای زنگنه در پنجمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت نفت افزود:‌ با بسیج توان داخلی و ظرفیت خارجی و دیپلماسی انرژی در عرصه بین المللی و بهره گیری از روش های جدید فناوری می توانیم به موفقیت صنعت نفت و به تبع آن موفقیت اقتصاد ملی دست یابیم.

 

 

وی گفت: صنعت نفت نیاز به رویکرد دانش محور و فناورانه دارد و رویکرد ما از صنایع تولیدمحور به صنایع دانش محور و ساخت کالا و تجهیزات بر اساس پژوهش است.

زنگنه افزود:‌ اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز در صنعت نفت و گاز مستلزم پژوهش و سازماندهی همه ظرفیت های داخلی است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه تا کنون علم و فناوری در دانشگاهها و پژوهشگاهها در خدمت صنعت نفت قرار نگرفته است ابراز امیدواری کرد: همه امکانات علم و فناوری در خدمت صنعت نفت قرار گیرد.

وی گفت: برای توسعه درون زای صنعت نفت باید از ظرفیت دانشگاه ها استفاده کنیم.

زنگنه در ادامه به اولویت های خود در وزارت نفت اشاره کرد و افزود: در بخش بالادستی عمدتا رویکرد ما افزایش بازیافت نفت از مخازن است که سهم بسیار زیادی در رشد اقتصاد ملی دارد و قابل مقایسه با بخش های دیگر اقتصاد نیست.

وی تاکید کرد: افزایش یک درصدی بازیافت نفت از مخازن، هفت تا هشت میلیارد بشکه به همراه دارد که معادل 700 تا 800 میلیارد دلار درآمد در اقتصاد کشور است.

زنگنه گفت: در این بخش نیاز به حمایت برای افزایش بازیافت از میادین نفتی داریم و افزایش تولید نیاز به پژوهش دارد.

وزیر نفت به پژوهش های دقیق و مشخص در میدان های نفتی کشور اشاره کرد و افزود: هدف دقیق ما افزایش در این میدان هاست و باید ظرفیت پژوهشی و آموزشی دانشگاه های خود را همطراز دانشگاه های معتبر کنیم.

زنگنه با بیان اینکه قبلا بیشتر روی آموزش وقت می گذاشتیم گفت: هم اکنون با توجه به نیاز به نیروهای پژوهشی باید در این زمینه سرمایه گذاری کنیم تا بتوانیم ده ها پروفسور در بخش پژوهش های صنعت نفت وارد کار کنیم.

وی، اولویت دوم خود را اجرای طرح های بزرگ در صنعت نفت دانست و افزود:‌ یکی از دغدغه های فکری من بیشتر این حوزه است و باید از خام فروشی پرهیز کنیم.

زنگنه گفت: فعالیت در این حوزه به 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش هایی مانند صنایع پتروشیمی، برداشت از میدان های مشترک نفتی و میدان های گازی دارد.

وزیر نفت افزود: در این بخش توجه به فناوری مدیریت و تاکید بر مدیریت پروژه برای اجرای طرح های بسیار بزرگ الزامی است و باید ابتدا به آموزش و سپس به تحقیقات در این حوزه توجه ویژه شود.

زنگنه، سومین نکته در پژوهش صنعت نفت را توجه به اهمیت اقتصاد انرژی و کاهش شدت مصرف دانست و گفت: در سال 92 مابه التفاوت قیمت داخلی و منطقه ای انرژی 80 میلیارد دلار بوده است که 30 میلیارد دلار آن با عملکرد بد مصرف در خانه ها و صنایع، حمل و نقل و مانند آن تلف شده است.

وزیر نفت افزود:‌ لازم است دانشگاه ها و پژوهشگاهها برای کاهش شدت مصرف انرژی دست به کار شوند.

زنگنه گفت: در بودجه های بخش صنعت نفت و گاز صد میلیارد دلار برای کاهش شدت مصرف انرژی و صرفه جویی می توانیم پول اختصاص دهیم و این به معنی نپرداختن به دیگر بخش های صنعت نفت،گاز و پتروشیمی نیست.

در جشنواره پژوهش و فناوری صنعت نفت از 50 پژوهشگر برتر و صاحبان طرح های پژوهشی برتر با اهدای تندیس ، لوح و هدایایی تقدیر شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.